Sprzęt fiskalny: Sieci sprzedażowe

Dla sieci sprzedażowych, w zakresie obsługi ewidencjonowania sprzedaży detalicznej proponujemy kompleksowe rozwiązanie oparte o model działania Centrala - Oddział.

W centrali firmy pracuje oprogramowanie sprzedażowe i/lub księgowe Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL. Poszczególne punkty sprzedażowe (oddziały, sklepy) funkcjonują w systemie Centrali jako odległe magazyny. Przesyłanie dostaw do punktów magazynowych odbywa się za pomocą dokumentów MM (przesunięcia międzymagazynowe).

W oddziałach pracuje oprogramowanie Comarch ERP Optima, które współpracuje z drukarka fiskalną. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności w punktach sprzedażowych polecamy stosowanie komputerów typu POS (komputer zintegrowany z monitorem dotykowym), komputerów AiO (All in One) z ekranem dotykowym lub komputerów PC wyposażonych w dedykowany monitor dotykowy (monitory mogą być mocowane za pomocą dodatkowych uchwytów zapewniających większą stabilność pracy). Użycie monitorów dotykowych pozwala, aby w punkcie sprzedażowym zastosować moduł Comarch ERP Optima Detal z interfejsem dotykowym (niewątpliwie przyśpiesza to prowadzenie sprzedaży detalicznej). Do zestawu można dodatkowo podłączyć czytnik kodów kreskowych, terminal płatniczy (niektóre komputery POS są już w niego wyposażone), szufladę na pieniądze oraz wagę.

Cała sprzedaż prowadzona w oddziale, jak również zwroty towarów, za pomoca plików XML może byc przekazywana do Centrali w celu jej wczytania do systemu magazynowego Centrali.

Proponowane rozwiązanie zapewnia możliwość kompleksowej, ilościowo-wartościowej analizy stanów magazynowych i wielkości sprzedaży po stronie Centrali firmy.