Comarch ERP Optima 2020.0.1

W dniu 28.10.2019 r. Comarch udostępnił nową wersję Comarch ERP Optima 2020.0.1. Nowa wersja programu, to przede wszystkim wprowadzenie zmian wynikających z nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i dostosowanie do pozostałych zmian w przepisach prawnych.

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach:

  • Wprowadzono zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych związane z obniżeniem progu podatkowego z 18% na 17%, podwyższeniem kosztów uzyskania przychodu oraz wyliczeniem zaliczek na PIT-36 z uwzględnieniem stawki 17,75%.

  • Dostosowano Comarch ERP Optima 2020.0.1 do Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, na mocy której od 1 listopada 2019r. dla transakcji dokonanych pomiędzy przedsiębiorcami będącymi podatnikami, w przypadku towarów wskazanych w nowym załączniku nr 15 do ustawy o VAT, należy stosować mechanizm podzielonej płatności.

  • Wprowadzono funkcjonalność, która umożliwia weryfikację rachunków bankowych kontrahentów w udostępnionym przez Ministerstwo Finansów Wykazie podatników VAT.

  • W przypadku kwartalnych deklaracji VAT-7K umożliwiliśmy generowanie zapisów korekcyjnych związanych z zawiadomieniem VAT-ZD do poszczególnych miesięcy.

Nowości Comarch ERP Optima, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Umożliwiono stosowanie w programie dłuższych haseł operatorów.

  • Wprowadzono możliwość naliczania zajęcia wynagrodzenia z uwzględnieniem wszystkich wypłat wypłacanych pracownikowi w danym miesiącu.

  • Umożliwiono import oraz eksport czasu pracy dla zleceniobiorców z/do arkusza Excel.

  • Dodano funkcjonalność blokady edycji czasu pracy za okres, w którym pracownik posiada naliczoną wypłatę etatową.

  • Dodano możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dostępne usługi to Paczkomaty InPost oraz dla zamówień realizowanych za pośrednictwem serwisu Allegro: Allegro Kurier24 InPost oraz Allegro MiniKurier24 InPost.

  • Wprowadzono funkcjonalność automatycznego numerowania dokumentów wewnętrznych w rejestrze VAT na podstawie numeru dokumentu pierwotnego.

  • W przypadku, gdy termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, umożliwiono liczenie ilości dni zwłoki od pierwszego dnia roboczego przypadającego po dniu wolnym.

  • Na wzorcu faktur cyklicznych umożliwiono wielokrotne dodawanie tego samego kontrahenta wraz ze wskazaniem dla niego różnych odbiorców, dzięki czemu możliwe jest fakturowanie np. sieci sklepów.

Od wersji 2019.5 nastąpiły zmiany w „Warunkach korzystania i Gwarancji Oprogramowania Comarch ERP Optima, Comarch ERP Optima wersja BR” w związku z planowanym uruchomieniem od 14 października b.r. oferty Upgrade Premium. Więcej informacji tutaj.